ارتودنسی سریع چیست؟ مزایا، معایب و هزینه

با استفاده از تکنولوژی جدید دندانپزشکی می‌توان دندان‌های نامرتب را با ونیرهای لمینتی، باندینگ کامپوزیتی یا روکش‌های زیبایی مرتب کرده و تغییر شکل داد. نتیجه حاصل از این روش‌های درمانی مرتب کردن دندان با ارتودنسی سریع، داشتن لبخندی زیبا و متقارن خواهد بود. اثربخشی این روش‌ها می‌تواند به چگونگی نامرتب بودن و کجی دندان‌ها بستگی داشته باشد اما اگر دندان‌ها در محل درست خود قرار گیرند، نتایج واقعاً شگفت‌آور خواهد بود. این روش‌ها که معمولاً طی دو جلسه درمانی انجام می‌شوند برای بسیاری از بزرگسالان بهتر از ارتودنسی است.

ارتودنسی سریع با حذف بریس‌ها، مشکلات جزئی دندان را برطرف می‌کند. این یک روش عالی است. این روش علاوه بر این که دندان‌های شما را صاف و مرتب می‌کنند بلکه آنها را زیباتر کرده و لبخندی زیبا و بی‌عیب و نقص را برای شما به ارمغان خواهند آورد!

در صورتی که شما با نامرتبی‌های جزئی در دندان‌های خود مواجه هستید و یا به دنبال درمانی جایگزین برای ارتودنسی به منظور زیباتر کردن لبخندتان هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با متخصصین ما در کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر یگانه مشورت کنید. در جلسه مشاوره متخصصین ما دندان‌های شما را با دقت بررسی کرده و بهترین درمان برای زیبایی و ردیف شدن دندان‌ها را به شما پیشنهاد خواهند کرد. شماره‌های 0212239236502144155090 جهت کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت در اختیار شما عزیزان هستند.

ارتودنسی سریع چیست؟


ارتودنسی سریع تکنولوژی است که به وسیله آن می‌توان دندان‌های نامرتب را ظرف مدت چند دقیقه یا چند روز (در برابر ماه‌ها یا سال‌هایی که روش‌های ارتودنسی معمول برای این کار لازم داشت) صاف و مرتب نمود. در بیشتر موارد، اصلاح دندان‌ها به وسیله ونیرهای سرامیکی، باندینگ، روکش‌ها و بریج‌های دندان یا ترکیبی از این روش‌ها انجام می‌شود.

ارتودنسی سریع برای چه کسانی مناسب است؟


ارتودنسی فوری یک روش صحیح زیبایی برای کمک به مرتب کردن و صاف کردن دندان‌های نامرتب و کج است. شما می‌توانید از مزایای این روش‌های استفاده کنید اگر درجات خفیفی از موارد زیر را در دندان‌های خود داشته باشید:

اگر شما یک یا چند مورد از مشکلات فوق‌الذکر را دارید و تمایلی به انجام ارتودنسی قدیمی بلند مدت ندارید، ارتودنسی سریع می‌تواند روش مناسبی برای حل مشکلات شما باشد. بیماران باید به یاد داشته باشند که ارتودنسی معمول غالباً برای مشکلات شدیدتر دندان یا افرادی که مشکل بایت دارند به کار برده می‌شود.

مزایای ارتودنسی سریع


روش ارتودنسی سریع می‌تواند به سرعت شکل لبخند شما را تغییر داده و آن را زیباتر نماید. تعداد روزافزون بیماران، ارتودنسی سریع را به دلیل مزیت‌هایی که دارد انتخاب می‌کنند. برخی از این مزیت‌ها عبارتند از:

  • طول درمان در این روش‌ها نسبت به ارتودنسی بسیار کوتاه‌تر است.
  • یک روش درمانی مؤثر برای جوانسازی و زیباسازی لبخند است.
  • یک روش غیرتهاجمی با حداقل ناراحتی ممکن است.
  • در یک یا دو جلسه درمانی در مطب یا کلینیک قابل انجام است.

روش‌های ارتودنسی سریع


مشکلات دندان‌ها به کمک روش‌های مختلف می‌تواند اصلاح شود. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

ونیرهای پرسلینی

ونیرهای لمینتی روشی بدون درد و مطمئن برای اصلاح عیوب دندان‌ها است. این ونیرها بر اساس نیاز بیمار ساخته می‌شوند و رنگ آنها مشابه دندان‌های مجاور خواهد بود. با استفاده از ونیرها می‌توان سایز و شکل دندان‌ها را اصلاح نمود. از همه بهتر این که رنگ ونیرهای پرسلینی ثابت است و نور را مانند دندان‌های طبیعی بازتاب می‌دهد. ونیرها را می‌توان بلافاصله روی دندان‌ها قرار داد و در نتیجه نتایج حاصل از استفاده از آنها بلافاصله قابل‌مشاهده است.

روکش دندان

روکش دندان یک روکش مصنوعی است که روی دندان‌های پوسیده، شکسته یا آسیب‌دیده نصب می‌شود؛ مانند ونیرها، روکش‌های دندان نیز غالباً از پرسیلین ساخته شده و همان مزایا را دارند. فرایند نصب روکش‌های دندان کمی طولانی‌تر و تهاجمی‌تر است زیرا برای نصب روکش‌ها باید سطح دندان برداشته شود. روکش‌های دندان برای اصلاح مشکلات زیبایی و بهداشتی دهان و دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند و در صورتی که شما به هر دو گزینه درمانی نیاز داشته باشید، مناسب‌ترین روش هستند.

اونله دندانی

انله‌ها زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که دندان فاسد، شکسته یا آسیب‌دیده باشد، اما در حدی نباشد که نیاز به روکش دندان باشد. استفاده از انله‌ها می‌تواند برای پر کردن دندان‌های بیمارانی که به دنبال داشتن لبخندی طبیعی‌تر هستند، مناسب باشد. همانند روکش‌ها و ونیرها، انله‌ها نیز از موادی مانند پرسلین ساخته می‌شوند. نصب انله‌ها سریع بوده و به شکلی کارآمد لبخندی زیبا را برای شما به ارمغان می‌آورند.

باندینگ دندان

باندینگ‌های کامپوزیتی دندان یک روش دیگر برای صاف کردن دندان‌ها بدون استفاده از بریس هستند. باندینگ معمولاً برای ترمیم نواقص و عیوب جزئی دندان‌ها به کار برده می‌شود. اگر استفاده از باندینگ برای شما مناسب تشخیص داده شد، می‌توان آنها را در یک جلسه درمانی روی دندان نصب کرد.

انجام فرایند


  • اولین گام برای شروع درمان، انجام مشاوره اولیه است. دندانپزشک تشخیص می‌دهد که آیا روش ارتودنسی سریع را می‌توان برای دندان‌های شما به کار برد یا باید از روش‌های درمانی دیگر برای اصلاح مشکلات دندان‌های شما استفاده کرد. اگر انجام روش‌های ارتودنسی سریع برای شما مناسب تشخیص داده شد، شما می‌توانید اولین جلسه درمانی را تنظیم کرده تا بتوانید برنامه درمانی را به راحتی پیش ببرید.
  • دندانپزشک، دندان‌های شما را به طور کامل معاینه خواهد کرد، به وسیله اشعه ایکس از آنها عکس می‌گیرد و تمام اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری می‌کند. ترتیب انجام اقدامات درمانی در ابتدا مشخص شده و شما خواهید فهمید که هر اقدامی به چه دلیل انتخاب و اجرا می‌شود.
  • باندینگ دندان می‌تواند به سرعت و در یک جلسه درمانی انجام شود. برای نصب انواع ونیرها، روکش‌های دندان و بریج ها، به جلسات درمانی بیشتری نیاز است. آزمایشگاه دندان بر اساس شکل دندان شما آنها را بازسازی کرده و دندانپزشک از این که شما می‌توانید به راحتی عمل جویدن را انجام دهید اطمینان پیدا می‌کند.

تأثیر ارتودنسی سریع چه مدت باقی می‌ماند؟


با توجه به فرآیند انجام شده، ارتودنسی سریع ممکن است ده سال یا حتی بیشتر تا زمان باقی بماند. مراقبت از ونیرهای پرسلینی، روکش‌های دندان و باندینگ‌ها بسیار ساده و مشابه دندان‌های طبیعی است. با رعایت بهداشت دهان و دندان به صورت منظم، شامل مراجعه دوره‌ای به دندانپزشک برای تمیزی و معاینات، نتایج حاصله ممکن است مدت زمان طولانی‌تری باقی بماند.

عوارض جانبی


عوارض ارتودنسی سریع بسیار نادر است. در برخی موارد پس از انجام درمان ممکن است عفونت‌های باکتریایی بروز کنند که به راحتی با مصرف آنتی‌بیوتیک درمان می‌شوند.

هزینه ارتودنسی سریع


هزینه‌های ارتودنسی سریع به تعداد ونیرها و روکش‌های مورد استفاده وابسته است. دندانپزشک در جلسه مشاوره اولیه تخمینی از هزینه ارتودنسی سریع ارائه می‌دهد و همچنین روش‌های تأمین مالی برای انجام ارتودنسی فوری را بر اساس بودجه شما تنظیم می‌کند. اغلب بیماران برای ترمیم شش دندان جلویی بالا و پایین از این روش‌ها استفاده می‌کنند. هزینه انجام این درمان‌ها بسیار متغیر بوده و به کشور، تجربه و تخصص دندانپزشک، و نوع مواد دندانپزشکی مورد استفاده بستگی دارد.

فهرست مطالب
اسکرول به بالا
تماس با کلینیک